Friday 6 September 2013

semua ni dugaan...

Assalamualaikum...

ha..akhirnya ada gak masa nak melawat blog ni.dah berzaman!huhuhu.dah nak akhir tahun so tersangatlah sibuk dengan aktiviti kanak-kanak,merdeka nye lagi,sabtu dan ahad pun kena kerja tau.sabarlah ima oiii.PERINGATAN...jangan mengeluh,allah xsuka!

okay.kembali semula dekat tajuk entry kita ye.errm..saya dah lama nak berkongsi cerita dan buatkan cerita ni kita berpikir,watkan pedoman kita dikemudian hari.sejak dua menjak ni saya asyik dengar cerita mengenai orang yang sakit kanser,orang bercerai,putus tunang.huhuhu.dan ni semua berlaku dipersekitaran saya sendiri.saya sendiri dengar luahan perasaan dari mulut orang-orang yang berkenaan.

kita semua dan diri saya sendiri xnak sakit-sakit  tapi ni semua dugaan dari Allah.di tabika ada seorang bapa kepada anak murid saya bercerita yang adik dia sendiri sakit kanser otak dan baru je berusia 31 tahun.ha bayangkan betapa mudanya dia.selang beberapa hari,saya dapat tahu kawan abah sakit yang sama dan di tahap 4.malam 2 juga kami 1 family g melawat dia.saya kenal pakcik ni sejak saya kecil lagi so abah memang rapat.time saya dengar dia bercerita,saya tahu dia redha dengan semua ni.dia tetap berusaha berubat cara moden dan tradisional. :(

errm.kita sambung cerita,tadi bab sakit dan sekarang bab orang cerai-cerai,putus tunang.saya sendiri impikan sebuah keluarga yang bahagia dan yang penuh dengan gelak ketawa.tapi xsemua yang kita impikan akan menjadi kenyataan.dugaan 2 sentiasa ada.time saya dengar dia bercerita apa masalah yang dia hadapi,saya berkata dalam hati "ya allah..kenapa? " saya yang mendengar terasa berat nak telan,alangkah dia yang tengah hadapi.semua yang berlaku ada hikmah nya.

tarik nafas then hembus..
okay.dah!

saya rindu Mohd Azmi bin Jamil :(

ima

No comments:

Post a Comment