Saturday 21 September 2013

cikgu :)

Assalamualaikum...

sekejap je masa tu berlalu dan dah hampir setahun lebih saya bergelar sebagai seorang cikgu.walaupun cikgu tabika tapi bagi saya 1 pengalaman yang amat berharga. dulu tak pernah terpikir pun nak jadi cikgu lagi-lagi cikgu tabika.tengok kerja cikgu tabika ni senang kan tapi macam-macam cabaran.

saya ada 30 orang pelajar dan hampir 20 orang adalah lelaki dan selebihnya perempauan.ha asyik jadi tarzan je.so saya suka perhatikan apa yang diorang buat,apa yang diorang main.dan ada juga kanak-kanak yang aktif giler dan  yang pendiam.yang pendiam ni saya kena bagi perhatian yang terlebih sebab yang jenis ni yang akan ketinggalan dalam kelas.

bukan 2 je,apa yang saya pakai mesti diorang bagi komen tau.ada sorang budak ni becok giler.pandai sangat tapi dia lah yang banyak tolong saya kalau bab buat kerja.memang boleh jadi menantu lah.hahahah.
dan dia gak lah yang selalu bagi komen apa yang saya pakai.ayat dia mesti cam ni....
"hari ni cikgu cantiklah" 
" tudung cikgu pelik lah"
"cantik baju cikgu"
"baju cikgu xcantik"
"kami rindu cikgu" wahhh..baru cuti 3 hari dah rindu.pandai ngampu ni.hahahah

kalau bab dengan kanak-kanak mesti best.tapi saya gak kena berhadapan dengan ibubapa yang berlainan latar belakang.kena maklumkan masalah anak-anak diorang.kalau ibubapa yang memahami alhamdulillah tapi kalau ibubapa yang jenis errrmmm,ha faham-faham jelah.ini semua adalah cabaran untuk saya sebagai seorang cikgu.

apa pun,kanak-kanak ini semua yang buat saya senyum dikala saya ngah marah.

darwisy yang aktif dan faiz haikal yang becok...:)

jimmy yang suka bercerita...

cikgu :)


2 comments:

  1. Baru 3 hari jadi cikgu.. budak2 puji mengalah kan guru besar.. memang pandai nak bodek lansung hahaaha :P

    ReplyDelete