Thursday 5 December 2013

"Bermulanya di Sini... "

Assalamualaikum...

Baru-baru ni saya mengikuti PLKN  di kem Gerak Khas Desaru selama 4 bulan.Eh salah 4 hari je.hahahahah.okay,ni bukan ikut Khidmat Negara tapi jabatan hantar kami semua guru negeri Johor berkursus dengan tajuk " Bermulanya di sini.." dan segalanya bermula di sini.....

saya gila teruja dapat surat kursus dan lagi-lagi tengok tempatnya dekat PLKN pulak kan.ha lagi lah teruja sebab saya memang ada niat nak mengikuti latihan Khidmat Negara ni tapi diaorang tak bagi pun surat tawaran suruh pergi kan.Jadi dapat masuk,tido,makan kat tempat ni rasa macam fuyoooooooooooooooo!

Dulu adik saya kena pergi PLKN ni dan setiap minggu tel mak nangis-nangis.hehehe.Dia selalu cakap"mak...kak uda xnak duduk sini" "mak..kak uda nak balik rumah " dan ayat yang xleh dilupakan sampai sekarang berbunyi macam ni "mak..dekat sini kena susun kasut" pastu menangis.hahahahaha.adoiiiiii lawak ler. Sampai sekarang ayat 2 dijadikan bahan untuk kena kan dia.heheheh

Kita kembali semula dekat cerita saya tadi.Masuk je pintu depan PLKN 2 rasa macam wahhhh....! jalan je lagi dan tengok dorm-dorm diaorang.okay macam ni ke?? berhenti je bas dekat depan dewan makan,uwaaaa nak balik boleh tak? turun je bas muka dah berbahang panas.huhuhu.selalu kursus kat hotel kan,sekarang dekat kem.(ko rasakan)

Selepas pendaftaran kami semua diarahkan masuk dorm.itu saya xkisah,best tidur ramai-ramai.Tetapi saya xsuka bab bilik air sebab sekejap ada air,pastu sekejap xde air.uwaaaaaaaaaaaaaaaaa.siapa cepat dia orang yang untung.hahahah.dan baru saya tahu kenapa ramai yang xnak pergi PLKN.Tapi bagi saya,itu semua adalah pengalaman yang baru dan saya beruntung dapat rasa dan alami apa yang diaorang rasa )

                                                       dapat merasa guna benda alah ni
                                                     selepas makan kena basuh sendiri ye...

ini dorm saya.dorm charlie...

ini ahli kumpulan saya bersama cikgu-cikgu PLKN....

                            selama 4 hari 3 malam terkurung dalam kem,balik kita singgah sini ye..:)

okay...bubye
ima






No comments:

Post a Comment