Friday 27 June 2014

Saya isteri Dia

Assalamualaikum....

Hai..memang tersangatlah lame xbukak blog ni.giler lame!okay xpe..kite lupekan bab lame xlame ni.hehe....

tutttttttt........................

Ehem.ye..saya sudah sah menjadi isteri kepada dia.Dia 2 ialah En.Mohd Azmi bin Jamil.Dia lah suami saya,imam saya,kawan saya.ha senang kate dia adalah segale2nye.Saya nikah pada tarikh
28 Februari 2014,hari jumaat pada jam 3 petang.Dan pada 28 aribulan ni genaplah 4 bulan kami menjadi pasangan suami isteri tapi kan rase macam semalam je nikah.hahaha.masa 2 berjalan dengan pantas.pejam celik pejam celik jap je dah setahun.hehehe.

Sehari dan hari2 sebelum menjelang je majlis pernikahan kami,memang tersangatlah busy okay.xcukup tangan ni ha buat kerja.hehehe.baru ku tahu betape busy nye bila nak buat majlis perkahwinan ni.seminggu sebelum 2 saya demam,waduhhh dugaan tol.baju dah fitting  baik tapi dah jadi longgar.sabar jelah ati akak ni tau.sebab 2 oarang kata kena jage kesihatan.hehehe.

Ha okay muncul je hari jumaat yang ditunggu-tunggu hati ni memang berdebar-debar je.takut ade,sakit perut ade,seram sejuk pun ade.padahal hari-hari sebelumnye orang duk tanye ape perassan nak jadi isteri orang? takut x?.saya dengan muke selambe je jawab ntah..okay je ni xtakut.hahaha.macam perempuan gagah berani konon.

TAPI.....................................................

akhirnya....air mate ni keluar mengalir selepas habis je lafaz akad nikah oleh suamiku.:) satu macam perasaan yang tidak boleh digambarkan dengan kata2.sedih yang teramat sangat.Dengan sekali lafaz saya sah menjadi isteri dia.terbayang sume kenangan mule2 perkenalan kami.Dia muncul dengan satu msj,tel tapi xpernah bersua muka,selalu post status kat fb tapi akan ku delete. tapi dia beranikan diri ajak berjumpa tapi ati  lum bersedia lagi dan akhirnya kami berjumpa buat pertama kali di Mcd.keh keh keh.2pun xsampai setengah jam.Dan selepas 2 barulah hubungan ni semakin rapat.Bertunang dan akhirnya berkahwin.Alhamdulillah.

Jodoh adalah rahsia Allah.ye kite memang xtahu sapa pasangan kite tapi percayalah lambat atau cepat kite pasti bertemu dengan pasangan yang telah ditetapkan oleh Allah.Saya amat amat dan teramat sayangkan dia walaupun saya ni memang xpandai nak berjiwang bagai tapi saya nak dia tau yang saya sayangkan dia! dan walaupun saya tau muke dia memang macam xde perasaan tapi saya tau dia amat sayangkan saya.ni nak tanye ni...abang sayang ayg kan??? kan?? hahaha.....

nak tengok ni x......

ni muka selepas nikah.over ko! kalo muka sebelum nikah...pehhh macam cacing kepanasan.takut punye pasal..hahahah.yang sebelah 2 pengapit ku dan bakal pengantin gak tau.xsabar nak tunggu majlis dia.

Saya nikah ari jumaat dan ari sabtu,1.Mac 2014  sudah semestinye sanding belah perempuan kan.memadangkan saya ni memang suka warne biru dan kalau perempuan sikt sebanyak mesti suka warna pink so baju pun adalah biru pink.hehehe.ha time ni dah xtakut tapi malu lak coz jadi perhatian orang ramai.jangan terpecok sudah.hahaha

tadaaa.....

ni dia puan Halimahtussa'diah Hashim.:)

ni pegantin ngah tido..hehehe

ha ni lah suami kite.hehehe.orang cakap kalo tenung lame2 muke kitorang ni same tapi tang mane yang samae akak pun xtau.hahaha.tengok...habis hilang sume jerawat aku.


Ahad,3 Mac 2014 bertandang ke rumah lelaki lak di Melaka.Xjauh pun Muar melaka.1 jam je.hehehe.ha time ni memang xde takut cam nak nikah.hehehe.nampak x gedik.lupe nak bagitau tema baju warna pink purple.nak gak pink kan..xkisahlah  dan Bersyukur sangat2 apa yang drancang dapat berjalan dengan lancar.Allah permudahkan segala2nye...amin!

jap...terlupe satu pic lagi....

ha ni.kawan study time diploma kat UITM Segamat.perhhh memang terharu sangat korang sanggup datang jauh2 tok meraikan majlis kite ni tau.Tapi xpuas jumpe coz sekejap sangat dapat jumpe.ntah biler lagi dapat ketemu.sedih.korang kahwin jangan lupe jemput Puan ima tau.

Dan sebelum saya tamat entry ni saya nak ucapakan ribuan terima kasih kepada abah,mak yang menjaga kakngah selame 25 tahun ni,serta along,azie n adik akim yang bersusah payah,tenaga,wang ringgit tok menjayakan majlis kakngah.nanti time korang kakngah lak  tolong okay!

okaylah.rase ca tulis karangan spm lak...hehehe...
sambung di lain entry....

Puan Haliamhtussa'diah Hashim




No comments:

Post a Comment