Sunday 27 September 2015

hati ibu....

Assalamualaikum.hari ni rase nak share ape yang aku rase selepas bergelar seorang ibu.errmm maybe memang xde orang bace tapi manelah tau anak mama nak bace kan kan?hehe.dah hampir 9 bulan menjadi mama kepada Nur Alisha Sofia.dan baru aku tau perasaan dah ade anak ni.ape perasaan bila anak sakit tapi kite kena g kerja! fuhhhh Allah je tahu tau.

Alisha start demam bila 6 bulan 7 bulan 8 bulan.orang tua kata biasalah nak amik upah merangkak ke,tumbuh gigi ke,jalan ke,cakap ke.ha baru lah aku tau macam ne bila anak demam.biasa dengar tengok anak orang demam merengek,xnak dengan orang lain.hati ni dulu pernah gak berdetik "eee ngadenye,eee geramnye kat budak ni" dan bila tiba mase aku,ha baru aku tau dan mengerti.

Betul! budak kalau demam memang xnak dengan orang lain.dia mesti nak dengan mak dia je.macam aku gak sakit mesti nak mak.hehe.alisha demam memang xnak dengan orang lain,dia lebih suke duk berpeluk,tido kat bahu mama ni ha.jadi panas demam dia g kat badan aku sampailah aku pun nak demam.memang xsanggup tengok anak nangis dan dengan aku sekali nangis tau.huhuhu.

Aku risau kalau alisha menangis demam-demam ni sebab 1 nye memang selsema dan block hidung dia.budak manelah pandai nak bernafas kalau hidung dah block.lain lah kite yang tua ni kalo hidung block nafas gune mulut.hahaha.ha aku smpai bawa alisha masuk tido dalam kereta.bawa dia g jalan-jalan.pukul 3 4 pagi.boleh bayangkan...!

Aku kalau boleh biarlah aku yang sakit...jangan anak aku yang sakit!

 mama alisha


No comments:

Post a Comment