Friday 15 August 2014

Alhamdulillah....hadiah yang amat bernilai :)

Assalamualaikum...

Selamat Hari Raya
Maaf Zahir & Batin
Kosong-kosong okay :)

Alhamdulillah.Tahun ni saya beraye sebagai isteri orang dan ade bende lagi mengembirakan ialah saya bakal menjadi seorang ibu.syukur yang xterkate.Amin...Syukur!!! gembira yang xterkate :) sekarang usia kandungan saya dah 20 minggu so dah 5 bulan.rasa macam kejep je kan.hehehe.Saya dapat tahu saya mengandung pun pada usia kandungan 4 minggu tapi memang xsangke betul mengandung sebab tanda-tanda awal kehamilan same je macam saya nak datang bulan.hehehe

Saya siap sibuk dengan latihan tarian untuk majlis sambutan hari guru lagi.Tapi badan ni memang letih sangat2.Tekak loye n pening memang ade tapi xsangke kan mengandung.Dan suami lah yang kuat suruh check.tapi kite ni perempuan kan..kang kalo check,xde...kan sedih.betul x?? saya beli gak pregnt test tapi hati ni xnaklah wat.Suami gak lah bertegas suruh wat test.okay buat...hai berdebar2 wei.dan keputusannya ade 2 line so bermakne memang saya mengandung.Petang 2 gak g klinik..:)

Kat klinik doktor scan gak dan nampaklah bentuk macam biji kacang,yelah baru 4 minggu.kecik sangat lagi.saat doktor tunjuk je kat screen scan..ya allah...rasa sedih sangat bercampur gembira.alhamdulillah.bersyukur sangat-sangat.suami pun duk tersenyum2.hahahaha.Sekarang semuanye berubah.ape sy makan,ape yang buat tapi 2 semua pengalaman yang amat-amat berharge.Rase amat bertuah sebab Allah bagi sy peluang merasai ni semua

Pada awal kehamilan sy xde banyak sangat alahan,mabuk pun xlah teruk sangat tapi mule2 suami yang makan muntah.sy tukang ketawe kan sebab sy sedap je makan.Tapi masuk  tiga bulan,saya lak yang makan muntah makan muntah.baru je makan dua tiga suap nasi terus g toilet.sampaikan sebelah tangan suap nasi dan sebelah lagi lap air mate.huhuhu

Hai...orang mengandung memang emosi,perasaan semuanye ternganggu.silap sikit je terus nangis.silap sikit je terus nak marah.pastu xleh bau ape2 jenis pewangi.xkiralah pewangi rumah,pewangi baju sampailah ferfume sendiri.kepale ni pening yang amat tapi alhamdulillah sekarang dah okay.hehehe.

dan yang terakhir....

kepade suami yang amat sy cintai....
terima kasih banyak2 sebab banyak bersabar sepanjang sy mengandung ni.sanggup melayan kerenah sy yang macam2 ragam.nak itu nak ini.nak makan ni nak makan 2.sekejap kang menangis,sekejap kang merajuk xnak kawan,xnak cakap.heheheh.tapi semua pembawakan budak.hehehe.sekarang sy dah okay!!!

lov u :)



No comments:

Post a Comment