Tuesday 28 April 2015

aku dah jadi mama!!!

Assalamualaikum.lame giler xtengok blog ni,nak tulis pun rase kekok.hehe.ni nak citer AKU DAH JADI MAK BUDAK! alhamdulillah,alhamdulillah,alhamdulillah aku dah selamat melahirkan baby perempuan dengan berat 3.3kg pada 31 Disember 2014 dan pada jam 3.20 pagi.memang hujung tahun habislah.hehe
 Nur Alisha Sofia Binti Mohd Azmi.

ha 2 pic selepas bape jam sofia lahir kat dunia ni.geram tengok muke dia,semua kembang termasuklah hidung.hehe tapi sekarang xkembang cam 2 tau.okay due date yg doktor bagi 
23 Disember 2014 tapi sofia ni memang xank keluar lagi.tande pun xde.adelah rase sakit tapi upenye sakit perut nak buang air.hahaha.husband memang dan amik cuti awal kononye baby keluar lah awal tapi xpun.huhu.puas gak berjalan,tengok movie,balik umah mak mertua.kot2 baby nak bersalin kat melake kan.

errm.24 Disember 2014 kena g jumpe doktor pakar dan doktor bagi mase seminngu lagi.kalo xde tande pun masuk wad.okay faham! memand stress sbb kawan yg due dia bln 1 dan bersalin tapi aku xbersalin lagi.uwwwaaaa.menangis biler citer kat mak tau.tibe2 sedih.tapi ni semua Allah yg tentukan.En.suami memang setiap hari setia disisi,menemani isteri tercinte.hahahah

29 Disember 2014-aku pun redha serah diri kat hospital.okay lah sampai hospital kene check jantung baby.dan paling lemah biler kene tengok jalan.uwaaaaa.alahai check2 baru bukak 1cm.bayangkan 
1cm,biler nak bukak 10cm?Doktor pun ade terangkan risiko2 biler induce.dah habis check masuklah wad.giler bosan.akak depan katil aku dah bersalin.asyik dengar suare bby nangis je.baby aku xkuar lagi.

30 Disember 2014-7.3o pagi doktor dah datang melawat.ha dia cakap camni "puan halimahtussadiah,pagi ni awak kena induce ubat ye"ha aku dah ready ni ha.bukan aku sorang tapi time 2 ade 3 orang senasib dengan aku.hahahah.sorang2 kena panggil.selepas ubat dah masuk kena baring,xleh bangun sbb nak kene check jantung baby.memang xrse sakit,siap cakap kat suami xde rase sakit pun.biler ntah nak sakit.10.30 pgi- bangun je tido adelah rase sakit,xleh nak baring,sakit pinggang sampailah tengahari.pukul 3 ptg memang rase xtahan trus panggil nurse dan doktor check jalan baru 3cm tapi sakitnye Allah!doktor tanye aku leh tahan ke x dan jawapan aku mestilah X!3.30 petang masuklah dewan bersalin tapi aku xbersalin lagi tau.bertarung nyawe selame 12 jam!!!!

31 Disember 2014-3.20 pagi berulah Nur Alish Sofia lahir.betul ape yg orang cakap.biler dapat tengok je muke anak,semua sakit terus hilang! sekelip mate hilang!!!kuar je baby nurse terus letak akt dade.indahnye ciptaan Allah.:)sofia tengok seolah2 dia mcm nampak je.pegang tangan dia,pegang badan dia yg hangat.pastu dia menangis.uwaaaaaaaa.pastu doktor dan nurse pun watlah keje dia.aku pun tertido.hahahahah

kalau ditanye lagi.nak baby lagi.dan jawapan aku NAK!!!! hehehe

kepade en.husband
Terime kasih yg xterhingga sebab abg lah semangat ayg walaupun abg xde time ayg bertarung nywe lahirkan zuriat kite,sebb abg xsanggup tengok ayg sakit..tapi ayg tau persaan n abg risau.selame 12 jam ayg bertarung nywe.12 jam gak abg duk kat luar dewan bersalin tunggu ayg.ayg syg abg!

kepade mak
terime kasih sanggup tunggu kakngah 12 jam.terime kasih gak jage kakngah time pantang siang n malam.mak kat luar risau kat kakngah dan kakngah pun duk teringat je mak kat luar.hehehe

kepade adik beradik,family mertua
terime kasih sentiase mendoakan.sentiase memberi semangat dari awal mengandung,saat lahirnye sofia dan sehinggalah sekarang.

dah nak masuk 4 bulan dah anak mama ni.luv u sayang!
dari:
mak budak







No comments:

Post a Comment